وبلاگ داستان:

وبلاگ داستان:

کتابخانه ای برای همه
وبلاگ داستان:

وبلاگ داستان:

کتابخانه ای برای همه

ناتوردشت یا ناطوردشت (جی دی سالینجر )

          

 

سلام

امروز می خوام  برم سراغ  کتابی  که  به گفته خیلی از بزرگان و کتاب‌خوان‌های پی‌گیرِ ادبیات،  کتابیه که ارزش خواندن داره .  و صد البته ارزش شنیدن.

دو تا انتخاب دارین

 یا می تونین کتاب ناطور دشت رو با  ترجمه احمد کریمی  بخونین ( البته متاسفانه معلوم نیست اسکن کتاب رو چه کسی انجام داده   البته اگه کسی لطف کنه مجرم رو معرفی کنه ممنون می شیم )    و انتخاب دوم اینه که به صدای ماندانا عزیز که  ترجمه محمد نجفی  هست گوش کنین  

 

ناتور دشت یعنی دشتبان و کسی که  از دشت محافظت می کنه اینو جایی که هولدن کالفیلد در جواب خواهرش که در مورد آینده مه آلود او میپرسه میگه میخواهم ناتور دشت شوم یعنی کسی که در یک دشت در لبه پرتگاه ها می ایستد و به افرادی که در معرض سقوط در پرتگاه هستند هشدار می دهد و آنها را نجات می دهد. 

خلاصه کتاب :

 کتاب درباره  زندگی یه پسر نوجوونه به اسم هولدن کالفیلد که در مدرسهٔ شبانه‌روزی «پنسی» تحصیل می‌کنه و حالا در آستانهٔ کریسمس به علت ضعف تحصیلی  اخراج میشه و تصمیم می گیره تا روز چهارشنبه که نامهٔ مدیر راجع به اخراجش به دست پدر و مادرش می‌رسه به خونه برنگرده چون که رکورد عوض کردن و اخراج شدن از مدرسه را داره.  

هولدن  از ظاهر سازیهای جامعش متنفره و از جریان غالب محیط پیرامون زندگیش شاکیه. اون به دنبال هویت گمشدش , مفهوم واقعی زندگی و زنده بودن می ره و مجبوره که بر خلاف جریان شنا کنه .

 لازم می دونم  گوشزد کنم  که  این کتاب  بیشتر یه اثر  تامل برانگیزه تا یه کتاب سرگرم کننده   

  

 مدیا فایر


دانلود کل کتاب (DjVu)



دانلود کتاب (PDF)


قسمت اول             قسمت دوم               قسمت سوم

 

  داونلود فایل های صوتی  از  سایت راوی  

 بخش اول        بخش دوم         بخش سوم


         


دانلود همه فایل های صوتی از بلاگ ماندانای عزیز