وبلاگ داستان:

وبلاگ داستان:

کتابخانه ای برای همه
وبلاگ داستان:

وبلاگ داستان:

کتابخانه ای برای همه

خنجر ظریف کتاب دوم از نیروی اهریمنی اش (فیلیپ پولمن )

سلام به همگی 


امروز نوبت کتاب دوم از مجموعه نیروی اهریمنی اش یعنی خنجر ظریف است .اسکن کتاب برای پوریام عزیز هستش , امیدوارم هر جا هستند موفق و پاینده باشند .


یه توضیح کوتاه در مورد شخصیت لرد عزرئیل :

در  روایات مذهبی عزازیل یکی از سه فرشته ای  است که خدا  به زمین می فرسته تا مثل آدمیان زندگی کنند و از محرمات بپرهیزند . عزازیل بعد از مدتی چون می فهمه  که از عهده این امتحانات بر آمدن مشکله اظهار عجز و ناتوانی کرده و معاف میشه. اما هاروت و ماروت به مأموریت خود ادامه می دن و فریب  زهره  را خورده و شراب نوشیدند و اسم اعظم را به ناهید گفتند و برای مجازات در چاه بابل معلق شدند و تا روز رستاخیز بدین حال خواهند ماند. عزازیل در کتاب مرشد و مارگاریتا از ملازمان شیطان به شمار می‌ره و در بهشت گمشده جان میلتون اسم یکی از شیاطین  است که داوطلب می شود پرچمدار سپاه شیطان باشد. و  در کتاب پولمن، لرد عزرئیل  پرچمدار مبارزه با ابر نیرو می شود.




خلاصه کتاب دوم: خنجر ظریف


در کتاب اول دیدیم که لرد عزرئیل بعد از کشتن راجر سوراخی به دنیاهای دیگه ایجاد می کنه,  لایرا از طریق همین سوراخ وارد شهری به نام چیگاتزه می شه که مورد هجوم اشباح قرار گرفته  و در این شهر فقط افرادی که به سن بلوغ نرسیده اند از هجوم ارواح در امان هستند. در این شهر  لایرا با پسری به نام ویل پری آشنا می شه . ویل  و لایرا خنجری را بدست می آورند که می تواند لایه میان جهان های موازی را بریده و پنجره ای به سوی دنیاهای دیگر باز کند اما ...




پرشین گیگ     دانلود کل کتاب 


 فورشیرد         دانلود کل کتاب