وبلاگ داستان:

وبلاگ داستان:

کتابخانه ای برای همه
وبلاگ داستان:

وبلاگ داستان:

کتابخانه ای برای همه

نظرسنجی

سلام به همه شما عزیزان


خب قرار بود شما کتابی رو پیشنهاد بدین تا ما براتون اسکن کنیم اما  متاسفانه در این مدت بر روی کتاب خاصی توافقی صورت نگرفت بنابراین به مدت یک هفته یک نظر سنجی خواهیم داشت و اسامی کتابهایی در نظر سنجی شرکت داده شده که مطمئن هستیم چاپ شده اند در این بین کتابهای ارتمیس فاول و پندراگون۴ از این قائده مستثنی بودند .


نتایج نظرسنجی قابل مشاهده است .

این کتابها رو نداریم قراره بعد از رای گیری , کتاب منتخب توسط تورج تهیه و اسکن بشه به استثنای مورخ .چون اسکن مورخ  به عهده بلک لرد خواهد بود به عنوان شیرینی پایان دوره خدمت و بازگشت دوباره شون به جمع شما عزیزان .



آونگ فوکو


آونگ فوکو از آثار معروف امبرتو اکو نشانه‌شناس و ‌نویسنده ایتالیایی با ترجمه رضا علیزاده

«آونگ فوکو» رمانی است که در آن تقریبا همه چیز پیدا می‌شود و اکو این کتابش را نیز مثل دیگر رمان‌هایش طوری نوشته است که گویی آخرین کتاب زندگی‌اش خواهد بود و باید دار و ندارش را در آن بریزد. در این رمان اکو جمع عجیب و غریبی از اضداد و امور ناهمگن به چشم می‌خورد؛ از انواع بحث‌ها پیرامون راز، روح، ماوراء و اتفاقات فراطبیعی گرفته تا تخصصی‌ترین بخش‌ها پیرامون علوم گوناگون، از ماجرای عاشقانه گرفته تا داستان جنایی، همه چیز در این کتاب یافت می‌شود.
اساس رمان بر نوعی آزمون به سبک بووار و پکوشه است و مهم‌تر از آن، بر نوعی بازی است به سبک و سیاق رمان‌های خولیو کورتاسار.

سه دوست تصمیم می‌گیرند نوعی بازی طراحی کنند.
هر سه‌شان نوعی کار اداری یکنواخت دارند و از این نظر به بووار و پکوشه نزدیکند و با طراحی این بازی می‌خواهند شوکی به زندگی‌شان وارد آورند. اما مشکل از آنجا آغاز می‌شود که بازی اینها به واقعیت گره می‌خورد، مرز واقعیت و بازی از بین می‌رود و زندگی‌شان وضعیت رازآلود و پیچیده‌ای پیدا می‌کند. این وضعیت رازآلود دست اکو را باز می‌گذارد تا همه چیز را به هم گره بزند، راز و خیال را به جان علم بیندازد، تاریخ اندیشه و تاریخ ماده را در هم بیامیزد و بابلی از زبان‌ها و متون پدید آورد که راه یافتن به آن تلاشی طاقت‌فرسا می‌طلبد.مثل همه رمان‌هایی که بر بازی‌های پیچیده استوارند – «لی لی‌بازی» کورتاسار مشهورترین‌شان است)- این رمان نیز سخت‌خوان است و طاقت‌فرسا. نوعی ضد رمان است که در آن از قواعد متعارف رمان‌نویسی تقریبا هیچ خبری نیست. امبرتو اکو را می‌توان از بهترین خالقان رمان پسامدرن دانست. در کار او تمام دستاوردهای قابل اعتنای ادبیات پسامدرن – خرد شدن روایت اعظم، تامل در نفس، طنز، بازی، تکیه بر عنصر عدم قطعیت و…- وجود دارد بدون اینکه دچار آفت بسیاری از رمان‌های پسامدرن شود که همان به سطح آمدن و گسستن کامل از خارج از زبان است. خواندن «آونگ فوکو» وقت و تلاش بسیاری می‌خواهد و انرژی زیادی از خواننده‌اش می‌گیرد، اما بی‌شک ارزش این همه را دارد.

lمنبع: روزنامه شرق




 قلب جوهری

سه گانه جوهری – کتاب اول - قلب جوهری / نویسنده: کورنلیا فونکه / مترجم: محمد نوراللهی / سال چاپ: 1388 / تعداد صفحات: 608 صفحه / قطع: رقعی / توضیح: مو، پدر مگی استعداد جالبی دارد؛ وقتی با صدای بلند کتابی را می‌خواند، اشیا و گاهی افراد از داستان بیرون می‌آیند و وارد دنیای واقعی می‌شوند! اما اکنون کاپریکورن پلید می‌خواهد با استفاده از استعدادهای مو به ثروت و قدرت عظیمی دست یابد. آنگاه مگی درمی‌یابد که شاید مو تنها کسی نباشد که می‌تواند با خواندن چیزها را به دنیای واقعی فراخواند. این داستانی سحرآمیز ماجراجویانه و جادویی است. شخصیت‌های داستان متنوع و جذاب هستند. برخلاف خیلی از کتاب های نوجوانان، قلب جوهری تاکید خاصی بر پیوندهای خانوادگی و اهمیت خانواده دارد که این امر به خوبی در روابط مو و دخترش مگی دیده می‌شود. این کتاب سرشار از جادو و سرگرمی، خوشایند کسانی خواهد بود که دوست دارند داستانشان به حقیقت بپیوندد.

 


 

 

آقای دوشنبه

 مجموعه هفت گانه کلیدهای پادشاهی - جلد اول – آقای دوشنبه / نویسنده: گارت نیکس / مترجم: مریم رفیعی / سال نشر: 1390 / تعداد صفحات: 304 صفحه / توضیح: اولین روز نیم سال تحصیلی در مدرسه جدید آرتور پنهالیگون قرار بود آخرین روز عمرش باشد، اما به جای مردن از حمله آسم، کلیدی به دستش می‌رسد و به سرزمین دیگری کشانده می‌شود که موجودات انسان مانندی به نام روزهای فردا آن را اداره می‌کنند. آقای دوشنبه، یکی از روزهای فردا، موجودات سگ-چهره ای را به سراغ آرتور می‌فرستد تا کلید را پس بگیرند. آقای دوشنبه برای به دست آوردن کلید دست به هر کاری می‌زند و حتی طاعونی را گریبانگیر زمین می‌کند که هر کسی را که به آن مبتلا می‌شود می‌کشد. تنها شانس آرتور برای نجات افراد خانواده و سایر مردم این است که از طریق خانه مرموزی در شهر که ظاهراً کسی جز او قادر به دیدن آن نیست، وارد آن سرزمین ناشناخته شود و برای یافتن علاج بیماری تلاش کند. اما به نظر می‌رسد که سرنوشت آرتور با سرنوشت ساکنان آن خانه گره خورده است و ...

 

 

 

طلوع ستاره مغرب


مجموعه پنجگانه افسانه - جلد دوم طلوع ستاره مغرب/ نویسنده: براندون مول / مترجم: میلاد فشتمی / سال نشر: 1389/تعداد صفحات: 456 صفحه / توضیح: در پایان سال تحصیلی کندرا و ست بار دیگر به آشیانه افسانه باز می‌گردند. پدر بزرگ سورنسون برای تقویت امنیت این پناهگاه افسانه‌ای در مقابل انجمن ستاره مغربُ، سه متخصص را به آشیانه افسانه دعوت کرده و .... جلد دوم این مجموعه با ساختاری هیجان انگیز گویی که نویسنده در جلد دوم بیشتر به تعریف داستان پرداخته و خواننده را لحظه‌ای به حال خود رها نمی‌کند...




مورخ


مورخ، اثر الیزابت کاستووا نویسنده امریکایی، از رمان‌هایی است که تا مدت‌ها در صدر فهرست پرفروش‌های بسیاری از کشورهای جهان قرار گرفت، به ۳۰ زبان ترجمه شد و به سیاق کتاب راز داوینچی لقب راز دراکولا را به آن دادند. دختری جوان نیمه‌های یک شب در کتابخانهٔ پدرش می‌گردد و کتابی قدیمی را پیدا می‌کند و بسته‌ای کاغذ زردشده. این کاغذها نامه‌هایی هستند که آغازشان رنگ و بویی منحوس دارد: «به وارث عزیز و بداقبالم...» این کشف او را به دنیایی می‌کشاند که حتا به دورترین رؤیاهایش هم خطور نمی‌کرد: هزارتویی از اسرارِ گذشتهٔ پدرش 

 

 

سلام دوستان گرامی  

همونطور که در جواب نظرات اعلام کردم با توجه به اینکه جلد اول کتاب جادوگر در نت موجود نیست و همچنین در دسترس هم نیست که خودم اونو ارائه کنم ما از خیر اسکن کتاب جادوگر گذشتیم و به جای آن یکی از پر طرفدارترین کتابهای فانتزی که دو جلد قبلی اون هم در نت موجوده و جلد قبلی هم توسط همین بلاگ اسکن شده رو به جای جادوگر در نظرسنجی قرار میدیم و این کتاب چیزی نیست غیر از جلد سوم مجموعه پندراگن با عنوان دنیای بدون جنگ که توسط خانم پروین جلوه نژاد ترجمه و توسط نشر  تندیس منتشر شده است با توجه به معروفیت این اثر نیازی به توضیح بیشتر احساس نمیکنم و تنها به این جمله اکتفا میکنم که دوستان گرامی با توجه به اینکه این کتاب چند روزی دیرتر از دیگر کتابها در نظرسنجی شرکت داده شد از بقیه عقب است اما اگر شما هم با من موافق باشید با توجه به دو جلد قبلی این کتاب یکی از اثار خیلی خوبه معرفی شده در نظرسنجی میباشد و توصیه شخصی خودم همین کتاب است! پس بشتابید برای شرکت در نظرسنجی و انتخاب این عنوان کتاب! 

ممنون و موفق باشید. 

تورج.