وبلاگ داستان:

وبلاگ داستان:

کتابخانه ای برای همه
وبلاگ داستان:

وبلاگ داستان:

کتابخانه ای برای همه

هفت داستان از هفت پیکر ( نظامی گنجوی )

سلام به همگی


این صدمین کتابی هست که من توی این  4 سال دارم بهتون معرفی می کنم و تا حالا نشده که کتابی ایرانی معرفی کرده باشم ، همه 99 کتاب خارجی بودن . اما می خوام برای صدمین کتابم این رسم رو برای یکبار بشکنم و یکی از کتابایی که  دوست دارم رو براتون بزارم .بله یه کتاب اصیل ادبیات ایرانی .


اما  از اونجایی که کتاب اصلی منظومه هست و متاسفانه چون می دونم برای خیلی ها سخته که کتاب رو بصورت شعر بخونن براتون یه تیکه خیلی کوچک از کتاب  رو که به نثر و به زبان ساده است می زارم . حجمش خیلی کمه .







خلاصه کتاب :


بهرام گور  روزی با دیدن تصویر 7 دختر زیبا ، یک جا از سرنوشتِ آینده اش با خبر می شه ، 7 شاهزاده که هر یک  دختر یکی از پادشاهان 7 اقلیم است ، و پیشگویی شده که اینان هفت عروس بهرام خواهند بود  پس بهرام گور هفت قصر به رنگ روزهای هفته و بنام هفت سیاره می سازه.

خب حالا ما در این کتاب 7 داستان رو معرفی کنیم که هر داستان از زبان یکی از شاهزادگان ساکن در این قصرها برای بهرام شاه بازگو میشه .




دانلود کتاب




امیدوارم توی این مدت به سلیقه ام تا حدی اعتماد داشته باشین که مطمئن باشین کتاب خوبیه ،اما چون فقط این حد از کتاب رو می شه به نثر گذاشت چاره دیگه ای نبود امیدوارم این شکلی یه انگیزه ای براتون باشه که تا حدی خیلی جزئی با ادبیات غنی خودمون آشنا بشین .