وبلاگ داستان:

وبلاگ داستان:

کتابخانه ای برای همه
وبلاگ داستان:

وبلاگ داستان:

کتابخانه ای برای همه

کتاب جنایی جاسوسی تندیس (فردریک فورسایت)


با سلام خدمت همگی دوستان
با عرض شرمندگی فراوان بابت تاخیر
کتاب کامل اضافه شد
حدود یکسال پیش من فعالیتم رو تو این وبلاگ پیش دوستان عزیزم شروع کردم.
و الان به این مناسبت مینویسم.
دوستان به من لطف کردن و اجازه دادن تا کتابایی که دوست دارم رو با دیگران تقسیم کنم.
از همه، مخصوصا آقا حمید تشکر میکنم و امیدوارم که کمک کوچکی به روند کتابخونی کشورمون کرده باشم

اما یک مطلبی هست که فکر کردم مطرح کنم.فکر میکنم بشه بهش گفت:

در جدال با جهل


من و سایر دوستان تو این وبلاگ سعی کردیم بهترین کتابهای هر ژانری رو بذاریم
به شخصه ژانر مورد علاقه ام جنایی جاسوسیه و کتابایی که گذاشتم جزو کتابای خوب این ژانر محسوب میشن
اما مدتیه تو سایتها و وبلاگهای مختلف-که سعی میکنم نرم، ولی خب پیش میاد- چیزهای عجیبی میبینم.تبلیغ ضعیف ترین و بی رمق ترین -نویسنده که نمیشه بهشون گفت- بنویس ها
اشخاصی که ادبیات و کتاب فقط براشون تجارته و برای سودجویی خودشون دارن ذائقه ی مردم ما رو به سخیف ترین و پیش پا افتاده ترین به اصطلاح کتابها عادت میدن.اسمش رو "غیر کتاب" بذاریم به نظرم بهتره.
بنویس هایی که حتا فکر نکنم از عهده ی یک انشای ساده ی مدرسه بر میومدن یکشبه عشق ضربدر هشت تقسیم بر دو منهای پنج رو مینویسن و تا پول در بیاد همونو ادامه میدن.
و از اون بدتر تبلیغ این بنویس ها در وبلاگها و سایتهاست.
به بهانه ی اینکه مردم ما کم کتاب میخونن ، پس باید اینجور کتاب به خوردشون داد تا لااقل یک چیزی خونده باشن
همیشه بهترین راه تبلیغ هر موضوعی اینه که اونرو دست نیافتنی نشون بدیم و بدست آوردنش رو غنیمت.پس جوری در مورد اینکه کاش منهم فلان بنویس میشدم حرف میزنن ،انگار که دارن در مورد پروست و چخوف صحبت میکنن.
من بشخصه علاقه ای به ژانر ملودرام ندارم اما اگر کتابش خوب باشه.پیرنگ و ساختارش درست باشه خیلی خوبه که کسی که دوست داره بخونه و لذت ببره
نه این بنویس های الان ،که - ر.ا - جلوشون ویکتور هوگوئه.
با کتاب پرفروش هم مشگلی ندارم.چند تا کتاب پرفروش عشقی هم هست که همه چیزشون درست بوده
و بالاخره بدترین بهانه-با عرض معذرت از خانمهای جوان-برای نوشتن و تبلیغ اینجور "غیر کتابها" اینه که:
دختر های جوون این کتابها رو دوست دارن.مشتری اصلی و خواننده ی پرو پا قرصشن.نمیتونن نوع دیگه ای کتاب بخونن.فقط عشقی آبکی دوست دارن.اگه کتاب جدی رمان یا فلسفه یا جاسوسی و فانتزی بخونن سردرد میگیرن.
به نظر من بدترین توهین به خانمهاست.
دوستان، بیایم به کمک همدیگه ذائقه ی مخاطب ایرانی رو -حتا اگر خراب شده-درست کنیم.و دیگه حتا برای هدیه هم "غیر کتاب" به کسی ندیم.
باشه که دوباره تیراژ کتاب کشورمون بالا بره و بهترین کتابها در هر ژانری چاپ بشه.
و یک چیز دیگه  اینکه : اگر دیدیم کسی رو این موضوع تعصب داره،سعی به تغییرش نکنیم.
کسی رو که عمدا خودش رو به خواب زده،نمیشه بیدار کرد.مطمئن باشید

زیاد صحبت کردم بریم سر کتاب  امروز:

کتاب امروز اسمش تندیس هستش.طبق معمول جنایی جاسوسیه.
نویسنده ش فردریک فورسایت مشهوره.که دیگه معرفی نمیخواد.
کتاب قطور و پر ورقیه و کل کتاب 616 صفحه س

خلاصه کتاب: داستان کتاب در 1999 میگذره.روسیه دچار ورشکستگی سیاسی و اقتصادی شده.بیکاری،گرسنگی و فقر بیداد میکنه. تمام چشما به مردیه که رئیس جمهور جدید کشور خواهد شد و به نظر میرسه که میتونه مشگلات رو حل کنه.اما یک دفترچه ی سرقت شده‌-که شامل مانیفست این مرده- نشون میده شاید پای هیتلر جدیدی در میون باشه.و دستگاههای اطلاعاتیه غربی وارد عمل میشن

طبق معمول کتابای فورسایت ظرایف عملیات اطلاعاتی و جاسوسی به بهترین نحو هم در خلال جنگ سرد و هم بعدش روایت میشه.

کتاب بسیار خوبیه و دوستداران جنایی جاسوسی بسیار لذت خواهند برد.



دانلود کتاب کامل تندیس 


معرفی کتاب:کتاب جنایی جدیدی که این هفته چاپ شده مجموعه ای است به نام ساعت فاجعه.

که دکتر حسن خزائل زحمت ترجمشون رو کشیدن و انتشارات دبیر چاپشون کرده

سه شماره ی اول این کتابها داستان کوتاه هایی به اتنخاب آلفرد هیچکاک هستند.

که از لینک زیر دوستان میتونن این سه کتاب رو خریداری کنن.

خرید مجموعه ی ساعت فاجعه ار سایت www.bekhan.com


امیدوارم از کتاب امروز هم خوشتون بیاد.

نظر بدین تا کتاب بعدی رو هم زودتر بذارم.

موفق باشید

پرچم بالاس