وبلاگ داستان:

وبلاگ داستان:

کتابخانه ای برای همه
وبلاگ داستان:

وبلاگ داستان:

کتابخانه ای برای همه

صدمین پست بلاگ (حرفهای خودمونی نویسندگان )

به خاطر صدمین پست بلاگ , این بار برخلاف روال کاریمون , حرفهای خودمونی نویسندگان وبلاگ قرار می گیره.



سلام خدمت همه شما عزیزان و همراهان این وبلاگ


روزی که من این وبلاگ رو ساختم اصلا فکرش رو هم نمیکردم که این کار تا به الان ادامه داشته باشه و هدفم همونطور که بارها گفتم  این بود که اینجا جایی  باشه برای کسایی مثل خودم  تا بتونن بیان و کتابها رو به راحتی دانلود کنن البته هنوزم سعی ما ادامه همون هدف و ایجاد یک کتابخانه  خوب برای همه است .

و به بهانه این مناسبت میخواستم درخواستی ازتون داشته باشم با توجه به اینکه  نشر و پخش کتاب هزینه زیادی در بر داره  ازتون خواهش میکنم که هر کسی که تواناییشو داره خود کتابها  رو بخره و مطالعه کنه تا همین چندتا ناشری که کتابای داستان چاپ میکنن لااقل بتونن به کارشون ادامه بدن .

در آخر تشکر میکنم از همه شما عزیزانی که  از شروع کار وبلاگ با ما بودین و تشکر ویژه هم از دیوکس عزیز و همینطور تورج عزیز .

یا حق


         بلک لرد (حمید)


سلام به همگی


امروز شنبه هجدهم دیماه 1389 مصادف با هشتم  ژانویه سال 2011  میلادیه و روزیه که صدمین پست این بلاگ قرار می گیره .

در این یکسال و پنج ماهی که این 100 پست رو برای شما عزیزان آپ کردیم , حول و حوش ۷۹ هزار بار تعداد دفعات بازدید از بلاگ را داشتیم وشاهد اتفاقات زیادی بودیم , اگر یادتون باشه یکبار برای همیشه خداحافظی کردیم اما بنا به دلایلی (که یکیش وجود شما عزیزان بود)  باز هم برگشتیم و ادامه دادیم . هر چند ادامه دادن کار سخت بود و هست , و اینو می دونم که کارمون خالی از نقصان و اشتباه نبوده اما باید قبول کنید که کار معرفی کتاب  سخته , چون بشخصه در قبال شما و کتابی که برای معرفی  می زارم احساس مسئولیت می کنم و تا زمانی که کتابی رو نخونده باشم و از خوب بودنش مطمئن نباشم امکان نداره به شما عزیزان توصیه اش کنم و به جرات می تونم بگم همه کتابهایی که معرفی کردیم ارزش وقت گذاشتن و یکبار خوندن رو داشتن و متاسفانه این کار با وجود مشغله های زندگی , با نبود وقت برای خوندن کتاب و با وجود نبودن کتابهای جدید در نت , ممنوعیت اسکن و هزاران مشکل دیگه سختر میشه .

در کل به خاطر همه کاستی ها ازتون عذر می خوام و به خاطر تمامی لطف و محبتهای شما عزیزان ممنونم.

و به خاطر این مناسبت دو کتاب تازه و جدید برای شما عزیزان خواهیم داشت .که هدیه ای از طرف ما به شما عزیزانی است که ما رو را در این راه تنها نگذاشتید .

موفق باشین و پاینده

Diox                                                                      

 


سلام خدمت تمام خوانندگان عزیز

 

آنتونی هورویتس – جاوید – آلکس رایدر – کپی رایت – 7 – گودلایف و اسکن موضوعاتی بودند که باعث شدند من هم به جمع نویسندگان این وبلاگ بپیوندم و وقتی جناب Diox از من خواستند مطلبی به مناسبت صدمین پست وبلاگ آماده کنم فکر کردم چه مطلبی بهتر از موضوع و مخاطبان همین وبلاگ یعنی کتاب و آدمها آخه...

آدمها مثل کتاب هستند!!!

بعضی از آدمها جلد زرکوب دارند بعضی ضخیم و بعضی جلد نازک!!

بعضی آدمها با کاغذ کاهی چاپ می شوند و بعضی با کاغذ خارجی!

بعضی از آدمها ترجمه شده اند!

بعضی از آدمها تجدید چاپ می شوند و بعضی از آدمها فتوکپی آدم های دیگرند!

بعضی از آدمها با حروف سیاه چاپ می شوند و بعضی از آدمها صفحات رنگی دارند!

بعضی از آدمها تیتر دارند – فهرست دارند و روی پیشانی بعضی از آدمها نوشته اند : حق هرگونه استفاده ممنوع و محفوظ است!

بعضی از آدمها قیمت روی جلد دارند و بعضی از آدمها با چند درصد تخفیف به فروش می رسند و بعضی از آدمها پس از فروش پس گرفته نمی شوند!!!

بعضی از آدمها نمایشنامه اند و در چند پرده نوشته می شوند!

بعضی از آدمها فقط جدول و سرگرمی دارند و بعضی از آدمها غلط چاپی دارند!

از روی بعضی از آدمها باید مشق نوشت و از روی بعضی از آدمها باید جریمه نوشت!!!

بعضی از آدمها را باید چند بار بخوانیم تا معنی آنها را بفهمیم و بعضی از آدمها را باید نخوانده دور انداخت!!

 

موفق باشید!

 

   تورج


کنت مونت کریستو (الکساندر دوما )

سلام به همگی


کتاب امروز کنت مونت کریستو نوشته دوما یکی از کتابهای کلاسیک خیلی معروفه .

تایپ کتاب برای hana_89  از بچه های عزیز 98ia هستش .خیلی بابت زحماتشون ممنونیم.




خلاصه کتاب :

داستان کتاب در اواخر دوران سلطنت ناپلئون اتفاق می افته, ملوانى به نام  ادمون دانتس در روز ازدواجش،به اتهام دروغین طرفداری از ناپلئون در بندر مارسی زندانی می‌شه , در زندان با زندانی دیگری به نام آبه فاریا دوست می‌شه و از او چیزهای بسیاری یاد می گیره و  آبه فاریا  در زمان مرگش نقشه گنج  جزیره مونت کریستو را در اختیار ادموند می‌گذاره و....



دانلود کتاب


آکسفورد لایرا ادامه نیروی اهریمنی اش (فیلیپ پولمن )

سلام به همگی


آکسفورد لایرا  اولین کتابیه که پولمن به عنوان مکمل نیروی اهریمنی اش نوشته . ترجمه کتاب برای شاهین دهقانی عزیز از بچه های وبسایت هواداران  فیلیپ پولمن هستش که از همین جا به خاطر زحماتش ازشون تشکر می کنیم .




خلاصه کتاب :


بعد از ماجراها و اتفاقات نیروی اهریمنی اش, روزی  لایرا و شیتانش پنتالایمون روی پشت بام کالج با اتفاق عجیبی مواجه می شن, شیتان یک جادوگر مورد هجوم تعداد زیادی از پرندگان قرار گرفته و ...


دانلود کتاب :


قسمت اول          قسمت دوم                قسمت سوم                     قسمت چهارم


قسمت آخر

دوربین کهربایی کتاب سوم از نیروی اهریمنی اش (فیلیپ پولمن )

سلام به همگی


امروز نوبت دوربین کهربایی است .اسکن کتاب برای پوریام عزیز هستش , امیدوارم هر جا هستند موفق و پاینده باشند .


خلاصه کتاب :

درکتاب  دوربین کهربایی , لایرا توسط مادرش در غاری زندانی شده اما ویل  موفق می شه لایرا را نجات بده. پس از آن, این دو  راهی سرزمین مردگان می شوند. لایرا می خواد از راجر همبازی کودکیش طلب بخشش کنه و ویل قصد داره با پدرش که در مقابل چشماش توسط یکی از فرشتگان زن کشته شد ملاقات کنه و ...





دانلود کتاب دوربین کهربایی



جلد 1                                    جلد 2


دوستان عزیز به نظر بنده این مجموعه با وجود طولانی بودنش مجموعه زیبایی است و ارزش خوندن داره اما باید اینو بگم که با وجود فانتزی بودنش مقایسه آن با  سایر فانتزی ها اشتباهه چون نوع خاصی از فانتزی با ارجاعات اساطیری است .


و به نظرم زیباترین بخش این مجموعه از خودگذشتگی لایرا و ویل و جدایی  این دو برای همیشه و نابودی خنجر ظریفه .

خنجر ظریف کتاب دوم از نیروی اهریمنی اش (فیلیپ پولمن )

سلام به همگی 


امروز نوبت کتاب دوم از مجموعه نیروی اهریمنی اش یعنی خنجر ظریف است .اسکن کتاب برای پوریام عزیز هستش , امیدوارم هر جا هستند موفق و پاینده باشند .


یه توضیح کوتاه در مورد شخصیت لرد عزرئیل :

در  روایات مذهبی عزازیل یکی از سه فرشته ای  است که خدا  به زمین می فرسته تا مثل آدمیان زندگی کنند و از محرمات بپرهیزند . عزازیل بعد از مدتی چون می فهمه  که از عهده این امتحانات بر آمدن مشکله اظهار عجز و ناتوانی کرده و معاف میشه. اما هاروت و ماروت به مأموریت خود ادامه می دن و فریب  زهره  را خورده و شراب نوشیدند و اسم اعظم را به ناهید گفتند و برای مجازات در چاه بابل معلق شدند و تا روز رستاخیز بدین حال خواهند ماند. عزازیل در کتاب مرشد و مارگاریتا از ملازمان شیطان به شمار می‌ره و در بهشت گمشده جان میلتون اسم یکی از شیاطین  است که داوطلب می شود پرچمدار سپاه شیطان باشد. و  در کتاب پولمن، لرد عزرئیل  پرچمدار مبارزه با ابر نیرو می شود.




خلاصه کتاب دوم: خنجر ظریف


در کتاب اول دیدیم که لرد عزرئیل بعد از کشتن راجر سوراخی به دنیاهای دیگه ایجاد می کنه,  لایرا از طریق همین سوراخ وارد شهری به نام چیگاتزه می شه که مورد هجوم اشباح قرار گرفته  و در این شهر فقط افرادی که به سن بلوغ نرسیده اند از هجوم ارواح در امان هستند. در این شهر  لایرا با پسری به نام ویل پری آشنا می شه . ویل  و لایرا خنجری را بدست می آورند که می تواند لایه میان جهان های موازی را بریده و پنجره ای به سوی دنیاهای دیگر باز کند اما ...




پرشین گیگ     دانلود کل کتاب 


 فورشیرد         دانلود کل کتاب


سپیده ی شمالی کتاب اول از نیروی اهریمنی اش (فیلیپ پولمن )


سلام به همگی 


به امید خدا می خوام در پست های آینده سه گانه ی نیروی اهریمنی اش رو براتون معرفی کنم .

این مجموعه به ترتیب شامل سپیده ی شمالی , خنجر ظریف , دوربین کهربایی است .


ترجمه کتاب برای وبسایت افسانه ها  هستش , امیدوارم  موفق و پاینده باشند .




باید یه توضیح خاص در مورد کتاب  بدم .

در این کتاب آدم ها  صاحب موجودی به نام شیتان هستند . شیتان  موجودی به شکل حیوان است که نمایانگر جنبه ی فیزیکی  روح آدمی است که تا زمان بلوغ افراد می تونه شکل های مختلفی به خود بگیره اما بعد از بلوغ دیگه قادر به تبدیل نیست و به شکل یک حیوان خاص ثابت می مونه .

گویا این سه گانه فیلیپ پولمن , نسخه ساده شده ای از بهشت گمشده جان میلتون است و مرتبط با  کمدی الهی دانته و جنگ های ستاره ای جورج لوکاس است .

____________________________


امروز نوبت کتاب اول یعنی سپیده ی شمالی است .


 

خلاصه کتاب :

 لایرا دختر جوانی است که در کالج جردن در آکسفورد به همراه شیتانش و در بین جمعی از دانشمندان زندگی می کنه . لایرا فکر می کنه پدر و مادری نداره و تنها عمویی به نام لرد عزرئیل داره . لرد  عزرئیل  در تحقیقاتش به دنبال باز کردن یک پل به دنیا های دیگر با استفاده از غبار است . در این بین کودکان زیادی توسط انجمنی به نام گابلر ربوده می شوند که یکی از این کودکان راجر همبازی لایرا در کالج است. خانم کولتر مرموز به سراغ لایرا می یاد و از او می خواهد که با او راهی سرزمین های شمالی شود اما ...




   دانلود کل کتاب

پ.ن :

فصل سوم این مجموعه خراب هستش و فصل 21 رو هم نداره بنابراین از لینک زیر فصل ها رو بگیرید. ممنون  


فصل سوم                        فصل بیست و یکم                                       



دنیای سوفی (یوستین گردر)

سلام به همگی


 امروز می خوام  برم سراغ معرفی کتاب دنیای سوفی , به نظرم اگرمی خواهید چیزهایی درمورد فلسفه یاد بگیرین طوری که خسته نشین این کتاب گزینه بسیار مناسبیه . چون که کتاب رمان وار و بسیار ساده نوشته شده و در ضمن خسته کننده نیست و به قول سوفی شاید فیلسوف نشیم اما حداقل یاد میگریم که چه‌جوری فلسفی فکر کنیم .


 

دو تا انتخاب دارین یا می تونین اسکن کتاب رو که اسکنش برای   Anahitta  عزیز از بچه های زندگی خوب هست  بخونین یا به فایل های صوتی کتاب با صدای ناهید عزیز گوش بدین.



خلاصه کتاب:

داستان از جایی شروع می شه که " سوفی آموندسن "  نوجوان 14 ساله ای که از ریخت و قیافه  خودش  ناراضیه ,  نامه‌هایی مرموز از یک فرستندهٔ  ناشناس  با محتوای سؤال‌هایی  در باره " تو کیستی  " و " جهان چگونه بوجود آمد؟ " و " فلسفه چیست؟ " دریافت می کنه  که این نامه ها در واقع یک دورهٔ آموزش مقدماتی فلسفه برای سوفی هستند. بعد ها سوفی می فهمه که فرستنده نامه ها  شخصی با نام "آلبرتو ناکس " هست و در ادامه کتاب آلبرتو خودش را به سوفی نشان می ده و شروع به تدریس فلسفه به سوفی میکنه و ...

 

دانلود اسکن  کتاب 

 

 

دانلود فایل های صوتی کتاب با صدای ناهید عزیز


دانلود بخش اول            دانلود بخش دوم                دانلود بخش سوم  

دانلود بخش چهارم         دانلود بخش پنجم              دانلود بخش ششم